Tuesday, May 19, 2009

Tak tahu menahu..

Categories:

Dah lame aku tak update blog ni. Aku pun cam malas2 je nk story about my life. Tapi ade sumthing yang aku nk share ngan korang. Moga-moga korang dapat bagi aku pandangan dan nasihat kt aku.

Okelah aku open story. Dua minggu lepas aku ade la jalan2 kt mid valley dengan cik gf, shopping. Gaji dah masuk la katekan. Sambil2 jalan tu aku pn terstop la kt satu kdai foto ni. Mula2 aku ushar le camera yg besa2 ni. Then aku ternampak la di tepi camera coolpix tu camera olympus SLR. Korang tawu kan camera yang mcm mane. Aku mcm menarik je tgk camera tu. Harge diye xde la mahal sgt. Dalam rm1600. Dalam kontek camera SLR itu sendiri, rm1600 tu da ckup murah berbanding dengan jenama yang lain. Klu nk dibandingkan dengan sony,rm2400 dan nikkon plak rm2600-3000. Itu pn x termasuk lens lagi.


Ni la camera dslr yang aku idamkan tu.

Tp yang menjadi kegusaran aku, kenape dengan justifikasi yang same, tetapi harga yang berlainan. Kenape harga Olympus terlalu berbeza dengan jenama yang lain. So atas sebab keinginan yang melampau untuk memiliki camera SLR sendiri, aku pn search la blog2, web2..
and also tny kawan.

Reaksi yang aku dapat, camera type SLR ni dipelopori oleh Nikkon. Tetapi memandangkan harganya yang x relavan dengan gaji semasa aku, so aku tersangat nak tawu kualiti dan kelemahan olympus ni. Just whatever model pn in olympus, tp aku still nk tawu jugak.




Aku bukan ape, cume menjadi satu kemestian untuk aku servey dulu harga sebelum aku bli sesuatu barang tu. Bukan ape, cuma barang yang makan ribu-riban ni kne choose btul. Klu takat dua tiga ratus aku bleh lg main hentam kerabu. Aku ade jugak pasang impian nk buat freelance jd wedding shooter. cume aku kne belajar la kan dari bawah dulu. Aku ni pun jenis yang suka amek picture yang pelik2 tapi menarik. Dan akan jadi menarik klu kta tacap dengan adobe photoshop kan.

tapi aku keliru jagak sebab mggu depan aku dah nak dapat gaji. Aku dah plan besar tuk bajet kali ni. yang terbesar adalah aku plan nk beli camera tu khas untuk amy yang akan kawen bln jun ni dan untuk cik gf yang akan sambung master di Uitm shah alam..harap2 ade la yang nk sumbang idea dan pendapat yang bernas kn. Thnx!


sekian,jumpa lg di lain entry..=)

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

1 Response to Tak tahu menahu..

Anonymous
May 20, 2009 at 8:39 PM

Hmm olympus pn oke gak. cume lense dia xberapa bgus sgt. Aku rekemen Nikkon D40 untuk beginner. Ideal