Wednesday, May 20, 2009

Bebel bebel bebel!!

Categories:

Ape itu bebel. Bebel dalam istilah kamus dewan edisi empat ialah 1. mengeluarkan kata-kata secara yg tidak tersusun atau yg sukar difahami, mengomel; 2. berleter; (Rujukan Kamus Terbitan DBP ). Dalam konteks yang lebih besar lagi dapat aku katakan ialah membebel ni adalah sesuatu perkataan untuk menyampaikan sesuatu dengan ayat yang lebih susah.That for the intro la ok.

Ape yang aku nak ungkapkan disini adalah, dis week aku akan balik rumah aku yang berada nun jauh di Taiping, perak (aku sekarang kt damansara kot). Aku ni dah lame x blik rumah. Dalam 6 bulan jugak la coz bz ngan kerja harianku di ofis. Oke kt sini bukan aku nk 'bebel' pasal tu sume, cume nk cite pengalaman kene bebel dalam hidup aku sama ada melalui mak aku, cik gf, kawan2 or orang yang aku x kenali.

Minggu lepas ade la cik gf aku ni tanya pasal bebel ni. "Bebel ngan marah xsame ke? mane lg tensen, bebel ke marah?". Nak je time tu aku cakap dua2 pn aku tensen dan tak suke. Tapi aku ringan2 kan mulut ckp aku lebih suka kene bebel dari kne marah.

Bagi aku bebel ni adalah perbincangan sesuatu topic seorang diri tanpa kesudahan dan menjadikan orang lain mangsa untuk mendengar tanpa rela hati. Mungkin agak susah nak paham, tp percayalah dari aku kecik dulu sampai sekarang, hidupku x pernah kosong dari orang yang suka membebel. Lantaran itu aku jadikan blog ini sebagai luahan dan lenteran aku yang ku pendam. Oke aku dah lega skit..hehe. Disini aku selitkan dibawah gubahan visual tanpa spesifikasi bagi bebel itu sendiri. enjoy this picture oke.


Ikhsan dari fandi yang aku ciplak dari http://fandi.deviantart.com/art/benyey-107563304


jmp lg di lain entri oke.





Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

No Response to "Bebel bebel bebel!!"